Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Református kerékpártúra a Tisza-tó körül

2015. június 6-7.-én Tisza-tó körüli kerékpártúrát szervezett gyülekezeti tagjainak Kupai-Szabó Kornél, martfűi református lelkipásztor. A kétnapos programon 15 martfűi református gyülekezeti tag, valamint egy katolikus felekezethez tartozó család vett részt.

A következőkben Szabó Rékának, a Martfűi Református Egyházközség ifjú tagjának úti beszámolóját olvashatjuk.

„Reggel 6 órakor indultunk a martfűi református templom elől. Nagyjából fél 8-kor érkeztünk meg a szállásra. Egy nagyon szép, több ágyas szobákkal rendelkező ifjúsági szállóban kaptunk helyet. Elosztottuk a szobákat egymás között, és már indultunk is tovább biciklivel.

Első megállónk a tiszaszentimrei parókia, majd a templom volt. Meghallgattuk a község történetét, és megnéztük a téglamúzeumot.          Utána indultunk Tiszaszőlősre, ahonnan egy kis frissítő után mentünk tovább Tiszaderzsre. Itt a templom Biblia múzeumát néztük meg. Nagyon érdekes, régi, különböző nyelven íródott Bibliákat láttunk, fogtunk. A helyi templom gyülekezetének tagjai láttak vendégül. Majd továbbmentünk Abádszalókra, ahol megnéztük a martfűi templomunk régi padjait, átfestve, kicsit átméretezve. A városból egy kis frissítő fagyizás után mentünk el. Visszaérkeztünk a szállásra, és este egy jó hangulatú szalonnasütés után mentünk aludni. Reggel 7 órakor közös imádkozással, énekléssel, reggelivel kezdtük a napot. 10 órakor a tiszaszentimrei gyülekezettel részt vettünk az Istentiszteleten, amit a martfűi lelkész, Kupai-Szabó Kornél tartott. Az istentisztelet után visszamentünk a szállásra, összepakoltunk, és elmentünk ebédelni Tiszaszőlősre, a Szőlőszem Farmra. Ezután indultunk haza. Martfűre nagyjából fél 5-kor érkeztünk meg.

Összességében egy nagyon jó, érdekes hétvégét töltöttünk együtt, nagyon szép helyen, jó társaságban.”